A legsikeresebb első 11 hónapot zárta a BMW Group

A legsikeresebb első 11 hónapot zárta a BMW Group

Történelmi mérföldkőhöz érkezett 2015 novemberében a BMW Group: a vállalatcsoport fennállása során idén először értékesítette kétmilliomodik járművét december előtt. A jelenlegi 6,9 százalékos éves fejlődés a novemberben világszerte átadott, új havi rekordnak számító 197 480 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellnek köszönhető.

A BMW Group világszerte 197 480 darab BMW, MINI és Rolls-Royce négykerekűt értékesített 2015 novemberében, amellyel 2 033 948 darabra nőtt a vállalatcsoport idei évben globálisan átadott új modelljeinek száma. Amíg előbbi 4,9 százalékos, addig utóbbi összességében 6,9 százalékos javulás az előző esztendő hasonló időszakához viszonyítva. A BMW Group történetében ez az első év, amikor az abszolút éves értékesítési volumen átlépi a kétmilliós darabszámot.

„Az a fajta kiegyensúlyozott, stabil értékesítési növekedés, amelyet idén hónapról hónapra tapasztalunk, új és már meglévő termékeink kiválóságát, valamint vállalatcsoportunk ügyfélközpontúságát bizonyítja” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Az elsőkerék-meghajtású BMW 2-es Active Tourer modelltől kezdve, a kategóriateremtő BMW X6 terepkupén át, egészen a forradalmian innovatív BMW i3 kisautóig, széles termékpalettánk mindegyik képviselője iránt rendkívül pozitív vásárlói érdeklődés mutatkozik, amely egyre növekvő eladási adatokat eredményez” – tette hozzá a vállalatcsoport divízióvezetője.

A BMW márka értékesítési mutatója 5,6 százalékkal haladta meg 2015 novemberében az egy évvel ezelőtti értéket, összesen 167 853 eladott járművel. Idén eddig világszerte nem kevesebb, mint 1 728 553 vadonatúj BMW négykerekű kulcsát adta át a tulajdonosoknak a vállalatcsoport, ami abszolút 5,8 százalékos növekedésnek felel meg.

Novemberben a BMW teljes modellpalettája átfogó értékesítési növekedést produkált. A BMW 2-es Active Tourer-ből például az előző év tizenegyedik hónapjához képest 55,8 százalékkal több, immáron 6 088 darab kelt el, miközben a BMW 4-es Gran Coupé iránt – a novemberben eladott 5 997 modell tükrében – 36,7 százalékkal intenzívebb érdeklődés mutatkozik. A BMW X modellcsalád tagjai továbbra is osztatlan népszerűségnek örvendenek a rajongók körében: a kategória házon belüli eladásait 14 115 átadott modellel a BMW X3 vezeti (22,8 százalékos emelkedés), őt követi a BMW X6, összesen 4 209 novemberben értékesített példánnyal.

A világ első, tisztán elektromos meghajtású prémium kisautójából idén eddig 21 052 példányt adott el világszerte a BMW Group: csak novemberben 2 194 darab BMW i3 talált gazdára, ami az előző év hasonló időszakához képest nem kevesebb, mint 32,2 százalékos növekedés. A BMW i almárka progresszív, plug-in hibrid sportautójának eladási mutatója 2015 tizenegyedik hónapjának végén 4 549 darabon zárt, amely egyúttal azt jelenti, hogy a vállalatcsoport idén összesen 25 601 darab BMW i modellt értékesített szerte a világon.

A november a MINI számára is újabb rekord mutatókkal kecsegtetett, összesen 29 271 eladott négykerekűvel, amely 0,9 százalékkal szárnyalta túl a tavalyi esztendő tizenegyedik hónapjában regisztrált rendkívüli érdeklődést. A MINI éves értékesítési számai ugyancsak minden korábbinál magasabbak idén: a 302 091 világszerte átadott MINI modell 13,8 százalékos gyarapodásnak felel meg. Idén novemberben ráadásul több mint kétszer annyi ötajtós MINI talált gazdára globálisan, mint egy évvel ezelőtt: 8 510 darab.

A BMW Group globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiájának megfelelően a vállalatcsoport novemberben világszerte mindegyik régióban értékesítési növekedést könyvelhetett el.

Európában összesen 85 999 BMW és MINI modell kelt el idén novemberben (6,8 százalékos javulás), amely jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy a három márka 2015-ös értékesítési mutatója év vége előtt egy hónappal átlépje a 900 000 példányt: az öreg kontinensen ez idő alatt átadott 902 223 modell 9,7 százalékos gyarapodást jelent 2014 első tizenegy hónapjához viszonyítva. A BMW Group hazai piacán, Németországban 5,7 százalékkal javult novemberben a vállalatcsoport eladási mutatója, 24 056 darab vadonatúj BMW és MINI modellel. A kontinens déli országaiban továbbra is erős érdeklődés mutatkozik a BMW Group termékei iránt: amíg például Olaszországban 7 036, addig Spanyolországban 4 227 négykerekű talált gazdára az év tizenegyedik hónapjában (előbbi 15,8, utóbbi 18,6 százalékos emelkedés).

Az amerikai kontinensen 2,5 százalékkal gyarapodott a BMW és MINI modellek iránti kereslet: a novemberben eladott 45 169 jármű a tavalyi év első tizenegy hónapjánál 5,3 százalékkal több, immáron 447 445 darab átadott négykerekűt eredményezett a januártól novemberig tartó időszakban. A vállalatcsoport második legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban összesen 36 447 darabon zárt a BMW és MINI modellek novemberi értékesítési mutatója, ami 1,2 százalékos javulást jelent. Kanadában ez a szám 4 111, míg Mexikóban 1 654 jármű, így amíg előbbi 19,4, addig utóbbi 22,5 százalékos gyarapodásnak felel meg.

Ázsiában összesen 60 547 darab BMW és MINI négykerekűt értékesített a BMW Group az év tizenegyedik hónapjában, ami 4,7 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőtti értéket. A két márka éves értékesítési mutatója egy hónappal év vége előtt 621 671 darabon zárt a régióban, ami 4,5 százalékos javulás. Kínában csak novemberben 41 090 darab új autót adott át ügyfeleinek a vállalatcsoport (3,2 százalékos emelkedés).

A Közel-Keleten 3 271 járművet értékesített 2015 novemberében a BMW Group, ami 34,2 százalékkal több, mint a 2014 tizenegyedik hónapjában regisztrált érték.

Novemberben a BMW Motorrad is tovább növelte jelenlétét a kétkerekű járművek szegmensében: az év tizenegyedik hónapjában átadott 7 844 darab robogó és motorkerékpár 5,8 százalékkal múlja felül a 2014 novemberében tapasztalt számot, amellyel 129 466 darabra nőtt a gyártó ez évi globális eladási mutatója, 11,2 százalékkal haladva meg a tavalyi esztendő január és november között regisztrált értékét.