A gyártó a Párizsi Autószalonon tartja a Kia Rio világpremierjét

A gyártó a Párizsi Autószalonon tartja a Kia Rio világpremierjét

A modern Kia Rio szeptember 29-én, a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét. A Rio a Kia legkeresettebb modellje: 2015-ben nemzetközileg több mint 473 000 példányban talált gazdára, és ezzel a Kia éves eladásainak 16 százalékát tette ki.

A negyedik generációs modern Rio modern formaterve, fokozott kényelme és praktikuma, csúcskategóriás biztonsági modern műszaki megoldásai és modern kapcsolódási megoldásai mellett speciális vezetési élményt is ajánl.

„A Rio rendkívüli jelentőséggel bír a Kia részére, mivel ez márkánk első számú típusa az egész világon.” – mondta Michael Cole, a Kia Motors Europe cégvezetője. „Az újautó-piacon a B-szegmensben tapasztalható az egyik legélesebb verseny; a harmadik generációs Rio az összes régebbinél több emberrel ismertette meg a Kia márkát.”

A Rio vonzó formatervet, kedvező fenntartási költségeket és általános praktikumot kínált az ügyfeleknek. Az aktuális modell precízen ezeknek a tulajdonságoknak hála talált gazdára az összes régebbinél nagyobb számban a világban mindenfelé. A modern modell elődje erősségeit megőrizve még mutatósabb ajánlatként, élvezetesebb vezethetőséggel és kategóriája legfejlettebb biztonsági jellemzőivel lép színre.

Az ügyfelek eddiginél szélesebb körének szükségleteit és kívánságait szem előtt tartva megtervezett és kifejlesztett, modern fejlesztésű Rio az eddiginél is fontosabb szerepet játszik ezt követően a Kia modellkínálatában. A B-szegmens az európai újautó-piac legnagyobb kategóriája; a Kia várakozásai alapján a modern fejlesztésű Rio az árusítás első egész évében több mint 100 000 példányban talál ezt követően gazdára. Ezzel a Rio felzárkózik a Kia leginkább közkedvelt európai modelljei: a Sportage és a cee’d mellé.

A korszerű Rio, az európai piacokra a Kia Sohari gyártóüzemében, Koreában készül ezt követően, internacionális értékesítése 2017 első negyedévében indul.

Külső formaterv: egyenes vonalak, sima felületek

A Rio progresszív, modern külső és belső formatervét a Kia németországi és kaliforniai formatervező stúdiói alkották meg, közös összefogásban a társaság hazai dizájnközpontjával (Namyang, Korea). A korszerű Rio megjelenését egyenes vonalak és sima felületek határozzák meg, és ez karakteres, korszerű, elődjénél érettebb személyiséggel ruházza fel.

A gépjármű elején a Kia tigrisorr hűtőmaszkjának legfrissebb adaptációjával találkozhatunk. Ez szélesebb és laposabb is a korábbi kialakításnál, a hűtőmaszk burkolata fényes fekete. A maszk egységet alkot az ugyancsak frissen tervezett fényszórókkal, amelyek az eddiginél plasztikusabb kialakításukkal divatosabb megjelenésűek, korszerű hatásukat korszerű, U alakú LED-es nappali menetfény fokozza. A Rio ködfényszóró-keretei a lökhárítóban kijjebb és feljebb költöztek a harmadik generációs modellhez képest, ami optikailag szélesebbé teszi a gépjármű orrát, és ezzel erőteljesebb megjelenést is kölcsönöz neki. A megnyújtott motorháztetőn törésvonalak futnak végig az A-oszlopok tövétől a hűtőrácsig, azonfelül a fényszórókig.

Oldalnézetből megnyújtott, kiegyensúlyozottabb kiállást mutat a negyedik generációs Rio, ami a hosszabb motorházfedélnek, a nagyobb első túlnyúlásnak, a 10 mm-rel megnyújtott (2580 mm) tengelytávnak, a keskenyebb, meredekebben álló C-oszlopoknak, azonfelül a rövidebb hátsó túlnyúlásnak köszönhető. A modern gépkocsi teljességében 15 mm-rel hosszabb (4065 mm), és 5 mm-rel alacsonyabb (1450 mm) elődjénél. A Rio vállvonalán és ajtólemezein egyenes, határozott vonalak futnak végig, optikailag leginkább megnyújtva a karosszériát.

A Rio hátsó része meredekebben áll, a hátsó szélvédő csaknem teljesen függőleges, a túlnyúlás mindazonáltal rövidebb. A hűtőrácstól kiinduló, a fényszórókon és az ajtók felső élén végig futó, ezután hátul folytatódó egyenes vonalakhoz keskenyebb, plasztikusabban megformált hátsó lámpák társulnak; utóbbiakat korszerű, nyíl alakú LED betétek teszi karakteresebbé. Mint a gépkocsi szélesebb hatású homlokzata, a korszerű Rio hátulja is hozzájárul az erőteljesebb megjelenéshez.

A modern Rio európai forgalmazásának kezdetekor nyolc eltérő karosszériaszínben lesz megrendelhető, három eltérő könnyűfém keréktárcsával, 15-17 colos méretben. A Rio ötajtós kivitelben lesz kapható Európában.

Belső kialakítás: korszerű utastér korszerű, lebegő HMI kezelőfelülettel

A modern Kia Rio korszerű beltere a korábbinál merészebb térbeli formákkal és ergonomikusabb kialakítással operál.

Éppen olyan a karosszéria külső felületén, a műszerfal széltében végigfutó, egyenes vonalak határozzák meg a belső tér formáját: optikailag kiszélesítik, és jobb térérzetet hoznak létre. A műszerfal alakját kirajzoló hosszú vonalak mellett az előző generáció függőleges szellőzőit felváltó, vízszintes rostélyok is szélesítik a teret, A műszerfal középső részét fényes fekete dekorbetét foglalja el.

Maga a műszerfal a vezető felé fordul, ami sportosabb, vezetőközpontú kialakítást és prémiumhatást is hoz létre. A műszerfal közepét az infotainment rendszer foglalja el, „lebegő” nagyfelbontású érintőképernyős kezelőfelülettel. Ez alatt, a vezető felé forduló középkonzolon a korábbinál kevesebb a gomb, ugyanakkor több konkáv, ergonomikus kapcsoló és tekerőtárcsa fedezhető fel itt; ezekkel a fűtés és a szellőzés kezelhető.

A korszerű Rio fekete vagy szürke szövet üléskárpittal, ezenfelül fekete vagy szürke műbőrkárpitozással rendelhető. A „piros csomag” fekete/piros műbőrbe burkolt üléseket ad mindkét üléssoron.

Korszerű modern műszaki megoldások teszik még vonzóbbá a Rio utasterét. Az ergonomikus és praktikus környezetet kínáló korszerű modell olyan funkciókkal is megrendelhető, mint a kulcs nélküli nyitás és indítás, a fűthető ülések és -kormánykerék, az esőérzékelős ablaktörlő, vagy az automata fényvezérlés. A modern modellhez ugyanakkor elérhető sebességtartó automata sebességhatároló funkcióval, ezenkívül parkolássegítő rendszer tolatókamerával.

Praktikum: tágasabb utastér és csomagtartó, jobb körkörös kilátás, átláthatóság

A Rio kategóriája legtágasabb utasterével és egyik hatalmas csomagtartójával (325 liter) ellátott; a modell tervezése és fejlesztése alatt alapvető szempont volt a praktikum.

A Rio 10 milliméterrel megnövelt tengelytávja és 15 mm-rel nagyobb hossza tágasabb utasteret és nagyobb csomagtartót idéz elő. A lábtér elöl 1120 mm, hátul 770 mm, mindemellett a korszerű modellben a válltér is meghaladja a kategória legtöbb értékét: elöl 1375 mm, hátul 1355 mm. Noha a korszerű Rio 5 mm-rel alacsonyabb lett, az első és a hátsó fejtér (1021 mm, azonkívül 966 mm) a B-szegmens legjobb értékei közé tartozik.

A keskenyebb (87 mm-rel) C-oszlopok és az A-oszlopok tövére átköltöztetett külső visszapillantók a lehető leghatékonyabban csökkentik a holtteret, és javítják a körkörös kilátást. Az alacsonyabban húzódó ablakvonal és a hátsó ajtók kilépő élén kialakított háromszög-ablakok is jobb kilátást engedélyeznek.

A Rio utasterében még több a tárolóhely. A középkonzol tövében mobiltelefonok és másfajta apró eszközök elhelyezésére lehetőséget kínáló fedetlen tárolótálca fedezhető fel, a tetőkonzolon napszemüvegtartót alakítottak ki. A kesztyűtartó szabályos téglatest alakú üreg. A korszerű Rio az összes ajtajában (elöl másfél, hátul félliteres palackok elhelyezésére lehetőséget kínáló) palacktartót alakítottak ki, elöl két nagyméretű pohártartó szintén felfedezhető. Az ajtóbehúzókban zárt aljú üregeket alakítottak ki, ahol is elférnek apróbb eszközök, fémpénzek vagy telefon. Opcióként középső könyöklő is kérhető.

A csomagtartó 37 literrel növekedett, most 325 literes (VDA; +13%), ami az egyik legjobb érték a kategóriában. A tér annak ellenére tágasabb, hogy (a modell egyik legszámottevőbb stíluselemeként) a Rio hátsó túlnyúlása rövidebb (655 mm) lett. A modern Rio csomagtérpadlója két szinten tehető be, ezáltal a felhasználók változatos méretű tárgyakat helyezhetnek el a padló alatt, megakadályozva azok elgurulását, vagy elrejtve azokat az illetéktelen tekintetek elől. A Rio alapfelszerelésként nyújtsa az osztva dönthető hátsó üléssort, emellett a csomagtérpadló alatt elhelyezett defektjavító készletet. A vásárlók opcióként pótkereket is rendelhetnek.

A hátsó ülés alatt elhelyezett üzemanyagtartály 45 literes, két literrel nagyobb, mint az elődmodellben volt.

Hajtásláncok: takarékos, korszerű T-GDI motorok alacsony károsanyag-kibocsátással és közvetlen gázreakcióval

A modern Kia Rio 2017-es piaci bevezetésekor takarékos és dinamikus benzin- és dízelmotorokkal lép színre.

Az ügyfelek egyre nagyobb számban kedvelik a méretcsökkentett turbómotorokat; ezért kapta meg a Rio a Kia legfrissebb háromhengeres 1.0 T-GDI (közvetlen benzinbefecskendezéses turbós benzinmotor) erőforrásait. A könnyed, kompakt kapacitás első alkalommal a frissített Kia cee’d fedélzetén jelent meg 2015-ben; a korszerű Rio eladásaiban a várakozások alapján főszerephez jut ezután, a különösen takarékos, csekély károsanyag-kibocsátású T-GDI motorok kis tömege jót tesz a Rio dinamikus vezethetőségének: a kisebb tömeg kisebb tehetetlenséget, ezáltal jobb kanyartulajdonságokat idéz elő.

A Kia Rióhoz az 1.0 T-GDI motor 100 vagy 120 lóerős kivitelben választható. A 100 lóerős kapacitás 4500/perc fordulatszámon adja le legnagyobb teljesítményét, maximális forgatónyomatéka 1500-4000/perc közt jelentkezik. A nagyobb teljesítményű, 120 lóerős változat nyomatékcsúcsa és az ahhoz tartozó fordulatszám-tartomány ezzel megegyezik, a maximális teljesítményt viszont magasabb, 6000/perc fordulaton adja le. A fejlesztés és a tesztelés végső fázisában járó motorok a várakozások alapján szintén 100 g/km alatti CO2-kibocsátásra lesznek képesek (NEDC norma, vegyes ciklus alapján). A Rio ISG start-stop rendszere tovább csökkenti a károsanyagok kibocsátását.

Az 1,0 literes T-GDI motor mellett a Kia Rio két hengerenkénti befecskendezéses (MPI) szívó benzinmotorral is megrendelhető ezt követően. A 84 lóerős, 1,25 literes kapacitás percenkénti 6000-es fordulatszámon adja le legnagyobb teljesítményét, maximális forgatónyomatéka 122 Nm (4000/perc. ) Az 1,4 literes benzines 100 lóerős 6000/percnél, 132 Nm nyomatéki csúcsa 4000/percnél jelentkezik. A végső homologizáció függvényében a várakozások alapján mindkét motor 120 g/km alatti CO2-kibocsátásra lesz képes.

Még kedvezőbb károsanyag-kibocsátásra képesek a korszerű Rio dízelmotoros változatai: az 1,4 literes gázolajos 70 vagy 90 lóerős lehet. A motor teljesítményétől függetlenül a Rio család a legkedvezőbb CO2-kibocsátására képes: a Kia mérnökei által meghatározott CO2-emissziós célérték 90 g/km alatt marad, ISG-vel.

Minden motor az első kerekeket hajtja, ötfokozatú (az 1,25 literes, amellett a 100 lóerős 1,0 literes T-GDI benzinmotorok esetén) vagy hatfokozatú (1,4 literes benzinmotor, 120 lóerős 1.0 T-GDI, ugyanakkor mindkét 1,4 literes dízelmotor) kézi sebességváltón keresztül.

Biztonság: ADAS vezetőtámogató modern műszaki megoldások, ötcsillagos Euro NCAP célérték

A korszerű Rio kategóriájának egyik legbiztonságosabb képviselőjeként fog a piacra lépni; biztonsági teljesítményét a Kia fejlett vezetőtámogató rendszercsomagja (ADAS) is rendbe hozza. A modern Rio nagyszilárdságú acél szerkezetre épül, és passzív biztonsági funkciók széles körét nyújtsa: a gépjárműt úgy tervezték, hogy a világ legszigorúbb töréstesztjein is helyt álljon.

Az ötcsillagos Euro NCAP teljesítményre tervezett Rio (opciós ADAS technológiákkal kiegészítve) a kategóriában elsőként ígér gyalogosfelismeréssel kiegészített önműködő vészfékrendszert. A Rio AEB rendszere hosszú távú radaros érzékelők segédkezésével észleli az ütközés vagy gázolás veszélyét, és nyújt támogatást megállítani a gépjárműt*. Az AEB-hez sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS) is társul, amely figyelmezteti a vezetőt, ha a gépkocsi, indexelés nélkül készül elhagyni a forgalmi sávot.

A korszerű Rio vázszerkezete számottevő részben fejlett, jókora szilárdságú acélokból (AHSS) áll. A Rio a Kia azon, széles körű törekvésének a részeként alkalmaz széles körben AHSS acélokat, amely 2020-ra 5 százalékkal csökkenteni kívánja a korszerű modellek vázszerkezetének tömegét (a 2014-es szintekhez képest), javuló biztonsági jellemzők mellett. A korszerű Rio karosszériájának 51 százaléka erős, könnyed AHSS ötvözetből fejlesztett, szemben a harmadik generációs modell 33 százalékos értékével.

Az AHSS szélesebb körű alkalmazása megerősítette az utascellát, ami az ütközéskor fellépő erők hatékonyabb elvezetése révén fokozott utasbiztonságot idéz elő. A nagyobb szilárdságú acélelemekkel merevítették az A- és B-oszlopokat, az oldalsó küszöböket, a tetőszerkezetet, a motorteret, ráadásul a padlólemezt.

A modern Rio összesen hat légzsákot ajánl, továbbá az első és hátsó utasüléseken hasonlóképpen ISOFIX gyermekülés-rögzítő pontokat.

Vezetés: stabilabb vezethetőség, komfortos rugózás

A korszerű Rio nem kizárólagosan rettentően biztonságos, de a vezetési behatás kapcsán is felülmúlja közvetlen elődjét. A Kia futómű-fejlesztő stábjai élvezetesebb vezethetőséggel kívánták felruházni a gépjárműt, dinamikusabb, közvetlenebb irányíthatósággal, méghozzá kényelmesebb rugózás mellett. A Rio elöl független MacPherson futóművet, hátul csatolt lengőkarokat alkalmaz.

A merevebb vázszerkezet bevezetésének betudhatóan a K+F csoportok kényelmesebb, kiszámíthatóbb felfüggesztést tervezhettek. A modern Rio elődjéhez képest módosított rugó- és lengéscsillapító-beállítást kapott, ami a egész sebességtartományban stabilabb, komfortosabb rugózást nyújt, ugyanakkor élvezetesebbé, magával ragadóbbá teszi a modell vezethetőségét.

A harmadik generációs Rióhoz képest a futóművet érintő módosítások a következők: merevebb első rugóstagok és kereszttartók, azonfelül megemelt hátsó torziós rúd a gyors stabilitásért; korszerű, függőlegesen integrált hátsó lengéscsillapítók és előfeszített, lineáris szelep technológiájú első lengéscsillapítók – mindkettő lineárisabb vezethetőséget és az egyenetlen útfelületekre adott jobb reakciókat idéz elő; ezenfelül áthelyezett kormánymű, amely jobb középállási érzetet nyújt a kormányon. A futómű módosításai nyomán a Rio közvetlenebb kormányreakciókkal örvendezteti meg vezetőjét, aki magabiztosabban irányíthatja járművét.

A korszerű ADAS technológiai csomagon túlmenően a modern Rio alapfelszerelésként ajánlja a Kia VSM stabilitás-szabályozó rendszerét, azonfelül ESC menetstabilizáló berendezését. A VSM fékezés és kanyarodás alatt gondoskodik a stabilitás megőrzéséről: a rendszer észleli a tapadásvesztést, és az ESC segédkezésével irányban tartja a járművet.

Csatlakozás: mindenre kiterjedő Android és Apple okostelefonos integráció

A műszerfal közepét a modern infotainment rendszer foglalja el, a Kia korszerű HMI kezelőfelületével. A korszerű Kia Rióhoz elérhető a „lebegő” 5 colos érintképernyővel felszerelt infotainment rendszer, amelyhez hathangszórós audiorendszer is társul. A vásárlók külön megrendelhetik a 7 colos változatot Android Auto vagy Apple CarPlay funkciókkal, navigációs rendszerrel.

A Kia Connected Services online kapcsolódási csomag a legkülönfélébb információs szolgáltatásokkal szolgál az ügyfeleknek, az élő forgalmi hírektől** a traffipax-térképig és figyelmeztetésig**, a turisztikai pontok keresésétől az időjárás előrejelzésig. A navigációs rendszerrel felszerelt gépkocsikhoz rendelhető Kia Connected szolgáltatást a gépjármű megvásárlását követő hét éven keresztül költségmentesen használhatják a tulajdonosok.

A Rio Android Auto rendszere legalább Android 5.0 (Lollipop) vagy annál frissebb operációs rendszert alkalmazó okostelefonokkal kompatibilis. A modell piaci bevezetésétől elérhető Android Auto összekapcsolódik a felhasználó telefonjával, ezután kínálja, hogy az okostelefonos alkalmazásokhoz és másfajta funkciókhoz (pl. Google Maps navigációs szóbeli útmutatással, telefon kihangosító, szöveges üzenet felolvasása, hangfelismerés) a gépkocsi fedélzeti infotainment rendszerének képernyőjén keresztül férjenek hozzá. Az Android Auto azt is biztosítja, hogy streaming kapcsolaton keresztül zenét hallgassunk a Google Play Music szolgáltatásból vagy máshonnan.

Az iPhone 5 vagy újabb konstrukcióval kompatibilis Apple CarPlay mindenre kiterjedő Siri hangvezérlést nyújt, amellyel a telefon több funkciója és alkalmazása irányítható, beleértve az Apple Maps alapú navigációt, a híváskezelést, vagy a szöveges üzenet diktálását. Az Apple CarPlay újabb olyan audio alkalmazásokat is támogat, a zenei streamingtől a hangoskönyvekig, amelyeket a felhasználó ezelőtt iPhone készülékére letöltött.

A Kia Rio a B-szegmensben elsőként ajánl USB csatlakozást az utastér első és hátsó felében, amelyeken keresztül a felhasználók közvetlenül a Rio infotainment rendszeréhez csatlakoztathatják mobil készüléküket, ráadásul menet közben tölthetik annak akkumulátorát.

A korszerű Rio európai forgalmazása 2017 elején veszi kezdetét

A új Kia Rio 2017 első negyedévében kerül forgalomba Európában, a társaság különleges hétéves, 150 000 kilométeres garanciájával.