Škoda SUPERB iV: az első Škoda plug-in hibrid

Škoda SUPERB iV: az első Škoda plug-in hibrid

A 2020 elején forgalmazásba kerülő SUPERB zászlóshajó az első sorozatgyártású Škoda modell, amely plug-in hibridként válik hozzáférhetővé. A Škoda SUPERB iV hatékony benzinmotorral és villanymotorral büszkélkedhet, mindent összevetve biztosítja a különösen környezetbarát mobilitást nélküle, hogy kompromisszumot kellene hozni az erő vagy éppen a hatótávolság tekintetében. A ŠkodaSUPERB iV egész hatótávolsága 850 km, és akár 56 km-t képes lefedni a WLTP-ciklusban tisztán elektromosan, emisszió kibocsátás nélkül. A vegyített CO2-kibocsátás alig 35 g / km. A SUPERB iV sorozatgyártása ebben az évben kezdődik a Kvasiny üzemben, és a modell piaci bevezetése 2020-ban lesz – Ambition és Style felszereltséggel, mindemellett SUPERB SPORTLINE és L & K modellként.

A korszerű SUPERB iV az első Škoda, amely mind a belső égésű motor – ilyenkor egy magas produktivitású 1,4TSI benzin –, mind ugyanakkor az elektromos motor előnyeit biztosítsa. A WLTP ciklusban akár 56 km-re is képes teljesen elektromos módban megtenni minden emissziós kibocsátás nélkül. Elektromos üzemmódban az E-zaj hanggenerátor egyedi hangot teremt, amely biztosítja a gyalogosok és a kerékpárosok részére, hogy időben hallják a közeledő SUPERB iV-t. Az elektromos motor teljesítménye 85 kW, ameddig az 1.4TSI motor 115 kW (156PS) teljesítményt nyújt. A két kapacitás együttes teljesítménye 160 kW (218PS), és együttesen alig 35 g / km szén-dioxid-kibocsátást nyújtanak. Az áramforrás töltöttségi szintjétől függően a vezető választhat egy teljesen elektromos E-módból, egy hibrid üzemmódból – ahol a benzinmotor és az elektromos motor közti kölcsönhatást elektronikusan szabályozzák – és egy SPORTmode-ról a csúcsteljesítmény érdekében. Teljesen feltöltött akkumulátorral és 50 l benzint magába foglaló egész tartállyal a SUPERB iV megállások nélkül akár 850 km-t képes megtenni.

A rekuperáció visszanyeri az energiát, lehetővé téve az úti cél tisztán elektromos üzemben való elérését. Az elektromos motort korszerű, nagyfeszültségű lítium-ion áramforrás hajtja. Ez kompakt módon integrálva van a karosszéria padlólemezébe, közvetlenül a hátsó tengely elé, és 37Ah kapacitással, továbbá 13kWh energiával ellátott. Az akkumulátort 3 óra 30 perc alatt lehet egy 3,6 kW teljesítményű fali doboz segédkezésével feltölteni, vagy 6 óra alatt egy standard 2,3 kW-os háztartási dugaszoló aljzat hozzájárulásával. Mozgás közben a Škoda SUPERB iV töltheti az akkumulátort, vagy fenntarthatja az akku töltöttségi szintjét a benzinmotorral; a rekuperációnak betudhatóan az energia fékezés közben is visszanyerhető. Ez azt jelenti, hogy folyamatosan van elegendő energia a hosszabb utak “utolsó kilométereinek” elektromos úton történő megtételére kibocsátás nélkül – példának okáért a települési alacsony kibocsátású területeken.

Újratervezett első kötény méhsejt textúrával

Kívülről a SUPERB plug-in hibridjét példának okáért a hátulján látható iV jelzéssel lehet azonosítani; az aksi töltőcsatlakozói villámgyors töltőhöz, vagy a szabványos dugaszoló kábelhez, el vannak rejtve a hűtőrács fedele mögött. A modern elülső kötény méhsejt textúrájú levegőbemenettel büszkélkedhet, ez az úgynevezett Air Curtain. A csiszolt 17 hüvelykes Stratos könnyűfém kerekek vagy a korszerű, opcionális 19 hüvelykes Vega Aero könnyűfém kerekek hangsúlyozzák a SUPERB iV megnyerő megjelenését.

Számottevő hely és speciális részletek a belső terekben

A Škoda SUPERB iV alapfelszereltségében többfunkciós MaxiDOT színes megjelenítő fedezhető fel, amíg a 10,25 hüvelykes Virtual Cockpit külön választhatóan kapható. A középső konzolban két gomb van az E-mód és a SPORT mód részére. Alapkivitelben a SUPERB dekoratív első és hátsó ajtónyílás küszöbökkel, emellett rakományrögzítőkkel és rakodó rekeszekkel ellátott a tágas csomagtartóban, aminek kapacitása 485 l, vagy 510 l a SUPERB Iv COMBI tekintetében. A ferdehátú külső méretei megegyeznek a többi SUPERB modell méretével: 4869 mm hosszú, 1864 mm széles és 1469 mm magas. Tengelytávja 2841 mm. A 4862 mm hosszúságú és 1 477 mm magasságú SUPERBiV COMBI 7 mm-rel rövidebb és 8 mm-rel magasabb.

Folyamatosan online az integrált eSIM-nek betudhatóan

A Škoda a SUPERB iV-jét a moduláris infotainment mátrix új, harmadik generációjával szerelte fel. A 8 hüvelykes képernyővel büszkélkedhető Amundsen navigációs rendszer alapkivitelben, amíg a Columbus verziója 9,2 hüvelykes képernyővel, gesztusvezérléssel és testreszabható kezdőképernyővel külön választhatóan választható. Legalább négy USB-port áll rendelkezésre: az USB Type-C aljzat a középső konzolban és Type-A port a JumboBox-ban alapkivitelként; hátul két újabb C típusú aljzat része a külön választható hátsó csomagnak. A legkorszerűbb SmartLink modern műszaki megoldás biztosítja az okostelefon-alkalmazások vezeték nélküli elérését a jármű kijelzőjén (csak azAppleCarPlay során). Az integrált eSIM a mellékelt adat megosztással állandó internetkapcsolatot nyújt, lehetővé téve példaként a valós idejű forgalmi információkat, továbbá az online adatokkal támogatott gyorsabb és pontosabb útvonal-számításokat. Az olyan információs és mulattató alkalmazások, akárcsak az időjárási vagy a hírek, amelyek ugyancsak használják a gépkocsi adatmegosztását, közvetlenül elérhetők a központi monitoron.

A SUPERB iV különlegessége, minden elektromos és a maximális hatótávolság, az energiaáramlás vagy a különleges Škoda Connect szolgáltatások megjelennek a központi monitoron. Ezen felül egy okostelefon felhasználható az aksi állapotának megtekintésére vagy a légkondicionáló távvezérlésére. Az aksi automatán feltölthető vagy a gépkocsi a tervezett utazás előtt lehűthető.

Két exkluzív asszisztens rendszer

A Škoda SUPERB iV két opcionális asszisztens rendszerrel büszkélkedhet – ezek egyedülállóak a modellválasztékban. A Trailer Assist támogatja a vezetőt tolatásnál támogatja, amellett a gépjármű és a pótkocsi parkolásánál. A megjelenítőn megfigyelhető a gépkocsi és a pótkocsi diagramja, és a rendszer átveszi a kormányzást. Az Area View négy kamerát használ, hogy biztosítsa a sofőr részére a 360 fokos panorámaképeket, megkönnyítve a parkolást vagy a manővert keskeny utcákon vagy többszintes parkoló házakban.